Není žádnou novinkou, že prostředí člověka formuje a naopak. Vnímám jak nás válcuje trend vyčištěných šedobéžových interiérů a ani si nevšimneme a naše byty se podobají jako vejce vejci. Sázka na šedobéžovou jistotu je zároveň opřená o neutrácení za další a další nové kousky, což je pochopitelný. Obraz anebo tapety můžou interiér radikálně změnit i bez relativně vysoké investice. Dnes ale nebude řeč o tapetách, ale o grafických obrazech, resp. o grafice tištěné na malířském plátně v limitovaném počtu.
Grafika v interiéru je něco, co mluví za vás, vystihuje vás. Takže i když základ je barevně neutrální, obraz může váš interiér vystřelit do výšin. Další důvod proč jsem začala dělat tyto grafické obrazy byl, že při navrhování tapet jsem narážela na jistou nesvobodu. Tapety nemůžou být příliš divoké, příliš barevné, příliš výrazné (resp. můžou, ale já je takové nedělám, protože by tam lidi nejspíš nevydrželi). Kdežto výrazný obraz z interiéru udělá vyjímečné místo. Co mě na grafice v interiéru jěště baví, je ta radikálnost, kterou si obraz může dovolit, aniž byste v interiéru trpěli. Může to být abstrakce, nebo zvětšený tapetový vzor, který při nadrozměrnosti dostává novou kvalitu.
Zpravidla tvořím ve dvou rovinách: jemnější, snovější anebo naopak výraznější, radikálnější, obě polohy jsou však vždy minimalistické.
Co se praktikality týče, obraz je lehký. Je to na plátně vytištěná grafika, následně napnutá na tzv. blind rám. Pověsit ji na pár hřebíků zvládne i malá holka. Oproti tapetám, odpadá noční můra z lepení a pro někoho i ta osudovost že tapety už nejdou sundat, nebo, že je to minimálně pracné.
Navíc většina lidí si drahá umělecká díla nemůže dovolit. Proto grafika je řešení přímo ideální, je to tištěné umění, nikoli reprodukce malby. Grafiku netiskneme jen na plátno, ale menší-komornější motivy nabízíme tištěné na litografickém papíře, rovněž v limitovaných sériích. Tisk je noblesní. Věřím, že si vyberete. Artwork
Babet